Grupa PSB prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych od 1998 r. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Grupa zrzesza 410 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 287 składach budowlanych, w 369 marketach PSB Mrówka oraz w 78 centrach handlowych PSB Profi. W placówkach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, firm będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2021 r., osiągnęły historyczny pułap 9 mld zł i były o ponad 18% wyższe niż przed rokiem. W 2021 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 57% Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 72%, a placówek PSB Profi 39%.
Od kilku lat Grupa PSB rozwija w sektorze “dom i ogród” sieć sklepów PSB Mrówka. Markety powstają przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych. W zależności od powierzchni handlowej, są to Mrówki o powierzchni powyżej 800 mkw., a poniżej 800 mkw. to Mini-Mrówki. Markety Mrówka posiadają w swojej ofercie od 10 tys. do 40 tys. wybranych pozycji asortymentowych. Do najpopularniejszych należą takie produkty jak: narzędzia, elektronarzędzia, farby, impregnaty, tapety, oświetlenie, chemia budowlana, panele, płytki, ceramika, drzwi, dekoracje, instalacje, wentylacje, płyty, ogrodzenia, AGD, artykuły ogrodowe (rośliny, narzędzia, donice, meble, nawadnianie) oraz artykuły hobbystyczne i sezonowe.
Obecnie sieć tworzy
Regularne zakupy robi
sklepów PSB Mrówka na terenie całego kraju
Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Zarządzają oni sprzedażą, zapasami i prowadzą swoją politykę personalną i cenową dostosowaną do wymagań rynku lokalnego. Nie wiążemy się kapitałowo z partnerami PSB co oznacza, ze nie finansujemy ich inwestycji, ale też nie mamy udziału w przychodach i nie pobieramy prowizji z tytułu prowadzenia działalności operacyjnej.
Inwestorem w ramach sieci PSB Mrówka może być wyłącznie partner Grupy PSB, który wykupi pakiet akcji. I tak 20 000 akcji dla sklepów Mini-Mrówka, 50 000 akcji dla sklepów Mrówka. Przy przystąpieniu do Grupy PSB inwestor jest zobowiązany wykupić pakiet 10 tys. akcji i uzupełnić go do pełnego wkładu w przeciągu roku.
Od inwestorów oczekujemy:
Kandydat wskazuje lokalizację, w której będzie prowadził sklep Mrówka. Grupa PSB dokonuje oceny jej potencjału rynkowego, możliwości komunikacyjnych, parkingowych i innych, niezbędnych do wstępnej weryfikacji.
Po pozytywnej weryfikacji, Grupa PSB przygotowuje biznes plan dla konkretnej lokalizacji. W przypadku już działającego sklepu sporządzony zostaje plan prac adaptacyjnych.
Głównymi elementami przewagi konkurencyjnej sklepów PSB Mrówka na rynku są:
Stworzenie mocnej i prężnie działającej sieci sklepów DIY, która zaspokoi potrzeby klientów w miastach powiatowych i gminnych na wysokim poziomie.
Dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po konkurencyjnych cenach.
Realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centra logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw.
Dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący coraz lepsze warunki handlowe u dostawców.
Rabaty potransakcyjne od dostawców uzależnione są od wielkości obrotów.
Dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem.
Stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w Operacyjnej Księdze Sklepu.
System szkoleń związanych z zarządzaniem placówką, systemem informatycznym i nowościami produktowymi.
Licencje na użytkowanie znaku "PSB Mrówka", oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem.
Liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing.
Specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, szkolenia marketingowe, produktowe i inne.
Możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB.
Bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej
Mrówki pracują przy wykorzystaniu oprogramowania Insignum Sprzedaż firmy Kolporter, które pozwoli na optymalizacje procesów zakupowo-sprzedażowych i minimalizację kosztów firmy, zaś centrali udostępni odpowiednie informacje o wynikach palcówek (sprzedaż, marże, liczba transakcji, itp.).
Grupa PSB w ciągu 2 dekad otrzymała szereg nagród i wyróżnień. Do najważniejszych należą: Godło Promocyjne Teraz Polska, Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu, Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich, Dystrybutor Roku, Lider Regionu Świętokrzyskiego, Polski Herkules, Nagroda Gospodarcza Prezydenta RP, Superbrands.